لوله گالوانیزه

این پروفایل من است و در مورد مطالب جالب خواهم نوشت

لوله گالوانیزه

این پروفایل من است و در مورد مطالب جالب خواهم نوشت

  • ۰
  • ۰

کشورمان ایران با بهره‌مندی از منابع طبیعی، مدیریت و سرمایه گذاری‌های اصولی، ذهن‌های خلاق و نیروی کار مقتدر طی سال‌های اخیر همواره در حال رشد و توسعه در بخش‌های مختلف بوده است. امروزه، با توجه به رشد زندگی ماشینی، توسعه در هر بخشی، وابسته به صنایع مختلف است. نقطه اشتراک تمام صنایع استفاده از ابزارها و تجهیزاتی است که روند انجام کار را راحت‌تر و ایمن‌تر کند. آنچه مهم است هزینه کمتر و بهینه در مقابل سود بیشتر است. یکی از مهمترین تجهیزات که در تمامی صنایع استفاده می‌شود، انواع لوله با اهداف مختلف است.

طی چندین دهه اخیر به تعداد کارخانه های لوله سازی کشور افزوده شده است و این افزایش با سرعت بیشتری ادامه دارد. انواع و اقسام لوله‌ها با کاربردهای مختلف در این کارخانه‌ها تولید می‌شوند. لوله‌ها و اتصالات وابسته به آنها با جنس بدنه فلزی و غیر فلزی و در سایزهای مختلف در کشور تولید می‌شوند. از جمله مهمترین و پرکاربردترین لوله فلزی، می‌توان به لوله‌های فولادی اشاره کرد که به دو دسته گالوانیزه و سیاه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله‌های گالوانیزه از جمله محصولات فولادی هستند که به دلیل پوشش گالوانیزه، ماهیت مستحکم‌تری دارند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح این لوله‌ها برای جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی با یک لایه روی (Zn) مذاب پوشیده می‌شوند. در ابتدا از لوله‌های گالوانیزه به وفور برای مصارف آب آشامیدنی استفاده می شد. ولی در حال حاضر کاربری این لوله‌ها تغییراتی کرده است.

چنانچه قصد خرید انواع لوله گالوانیزه را دارید باید با انواع برندهای تولیدکننده لوله گالوانیزه آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک خرید هوشمندانه انجام دهید. در ادامه به معرفی برخی از تولیدکنندگان داخلی این لوله‌ها می‌پردازیم.

3 تولید کننده برتر لوله گالوانیزه در کشور

لوله و پروفیل ساوه

کارخانه لوله و پروفیل ساوه یکی از قدیمی‌ترین کارخانه فولادی کشور است و با هدف تولید انواع لوله و پروفیل فولادی با ظرفیت تولیدی 50.000 تن در سال در سال 1354 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در نزدیکی شهر ساوه قرار دارد و سالانه حدود 850.000 تن انواع لوله سبک، لوله صنعتی، لوله گالوانیزه و قوطی پروفیل را تولید می‌کند.

انواع لوله گالوانیزه ساوه در 3 سطح مختلف (سبک، متوسط و سنگین) به روش E.R.W و در سایزهای 0.25 تا 6 اینچ تولید می‌شوند. از لیست محصولات تولیدی در شرکت لوله و پروفیل ساوه می توان به انواع لوله گالوانیزه تست، لوله‌های سیاه درزدار، لوله‌های گاز رسانی، پروفیل‌های فرم دار صنعتی، لوله‌های صنعتی، لوله‌های مبلی و لوله‌های برقی می باشد.

کارخانه لوله و پروفیل ساوه محصولات خود را با استانداردهایی همانند DIN2440 ,DIN 2441 ,BS 1387 ,ISIRI 3360 ,ISIRI 3765 را تولید و برآورده می‌کند.

استاندارد تولید لوله ساوه

  • استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون: DIN EN 10240 , DIN 2444

  • استاندارد ورق های نوردی: DIN 1623-1 , DIN EN 10025 , API 5L

  • استانداردهای قوطی های صنعتی و ساختمانی: EN 10219-2 / DIN 2395-3

محصولات کارخانه لوله و پروفیل ساوه علاوه بر اینکه سهم بزرگی از بازار داخل را دارد، به کشورهای خارجی نیز صادر می شودد. در این بین لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های سیاه و مقاطع صنعتی سهم بیشتری از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند.

لوله و پروفیل سپنتا

لوله و پروفیل سپنتا تهران اولین کارخانه تولیدکننده لوله و پروفیل در ایران است. قدمت این شرکت به دهه 40 شمسی باز می‌گردد. مجموعه صنعتی لوله و پروفیل سپنتا در سال 1340 در جاده قدیم کرج فعالیت خود را آغاز کرد. پس از 62 سال تلاش و فعالیت مستمر و با وجود تحریم‌های بین المللی همواره در خط مقدم صنعت کشور پیشتاز است و همچنان در پیشبرد اهداف ملی با قدرت ادامه خواهد داد.

پیش از انقلاب شرکت صنعتی سپنتا ، با دو کارخانه تولیدی در کرج و اهواز در جایگاه بزرگترین تولید کننده لوله و پروفیل در کشور قرار داشت. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس مصوبات قانونی، این شرکت تحت پوشش وزارت صنایع و پس از آن بنیاد پانزده خرداد قرار گرفت.

در اوایل دهه 80 شرکت صنعتی سپنتا به شرکت سرمایه­ گذاری و صنعتی سپنتا تغییر کرد و کارخانجات تهران و اهواز به صورت شرکت‌های سهامی خاص مستقل از یکدیگر، در کنار شرکت سپنتا پلیمر اهواز، شرکت نورد و لوله سپنتا مرند، شرکت ماشین سازی فراگیر سپنتا و شرکت پخش سراسری لوله و پروفیل سپنتا به عنوان زیر مجموعه شرکت صنعتی و سرمایه­ گذاری سپنتا به فعالیت تولیدی خود ادامه می­دهند.

این کارخانه نیز انواع لوله گالوانیزه را در 3 سطح سبک، متوسط و سنگین را با سایز 0.5 تا 6 اینچ تولید می‌کند. ضخامت لوله‌های گالوانیزه سپنتا بین 2 تا 5.4 میلی‌متر گزارش شده است. از سایر محصولات کارخانه سپنتای تهران می‌توان انواع لوله سیاه درزدار، لوله‌های گازی و لوله مبلی را نام برد.

استاندارد تولید لوله سپنتا

کارخانه تولید لوله و پروفیل سپنتا محصولات خود را بر اساس استانداردهای گوناگون از جمله استاندارد ۳۳۶۰ISIRI، استاندارد ۳۵۷۴ISIRI، استاندارد ۷۳۳۶ISIRI و استاندارد ISIRI 3765 با توجه به نوع محصول تولید می‌کند.

لوله گالوانیزه پتروگرایش

شرکت تولید لوله و پروفیل گالوانیزه پتروگرایش از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ پتروگرایش است که در سال 1395 با تلفیق مهندسین جوان ایران و متخصصان با تجربه صنعت تاسیس گردید. این شرکت با استفاده از دستگاه های پیشرفته اروپایی و همگام با استانداردهای روز جهانی اقدام به تولید لوله های فولادی برق و اتصالات مربوط نمود.

در ادامه راه و در فاز اول توسعه، احداث وان آبکاری گرم، تولید لوله و پروفیل های صنعتی تا سایز 2 اینچ و گسترش خطوط تولید سینی و نردبان کابل را دستور کار خود قرار داد. پتروگرایش در راستای کاهش حوادث و ارتقاء فرهنگ ایمنی در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمانی رسالت سازمان را ایمن سازی کامل و اشاعه این فرهنگ تعریف نمود. این شرکت نوپا خیلی زود توانست رقیب قدری برای تولید کنندگان بزرگ و قدیمی مثل لوله و پروفیل ساوه و لوله سپنتا تهران باشد و همپا این شرکت ها، سهم بزرگی از بازار لوله و پروفیل را در دست بگیرد.

در سال 1399 صادرات به کشورهای عراق و افغانستان را آغاز کرد. اما با تلاش گسترده تیم بازرگانی و زحمات شبانه روزی کادر تولید در سال 1401 صادرات به بیش از 11 کشور منطقه را در رزومه خود دارد.

پتروگرایش نیز انواع لوله گالوانیزه را در 3 سطح سبک، متوسط و سنگین را با سایز 0.5 تا 2 اینچ تولید می‌کند. از سایر محصولات این شرکت می‌توان انواع لوله سیاه درزدار، لوله‌های برقی، لوله مبلی، لوله های گلخانه، اتصالات گالوانیزه و سینی و نردبان کابل را نام برد.

استاندارد تولید لوله پتروگرایش (PGCO)

  • استانداردهای کنترل کیفیت گالوانیزاسیون با استاندارد PG: DIN 49020 ،BS 4568  ، استاندارد اینیچی 31BS  ، استاندارد ASTM A123

  • استانداردهای قوطی های صنعتی و ساختمانی: EN 10219-2 / DIN 2395-3

  • ۰۲/۱۱/۰۲
  • morvarid bayat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی